ژورنالیسم و روزنامه نگاری در کرمجگان
 
کرمجگان
کرمجگان
جمعه 13 شهريور 1394برچسب:, :: 13:23 ::  نويسنده : جواد خیاط

ژورنالیسم و روزنامه نگاری در کرمجگان نسبتاً کم فروغ بوده که اوج ژورنالیسم در کرمجگان مربوط می شود به سال 1385 و دو نشریه پر مخاطب آوای کرمجگان و نسیم روستا که در این مجال به نحوه ظهور و افول این دو نشریه در کرمجگان می پردازیم :

آوای کرمجگان :

پایه اصلی نشریه آوای کرمجگان ، نشریه دستنویسی به نام انصار بود که طی چند شماره بصورت دستنویس و کپی برداری از نسخه ی دستنویس و پخش آن در روستای کرمجگان انتشار می یافت . از زمانی که قرار شد این نشریه بصورت تایپی و چاپ شده منتشر گردد نام آن به نام آوای کرمجگان تغییر یافت . این نشریه زمان مشخصی برای انتشار نداشت و بدلیل نبود امکانات بصورت گاهنامه و خبرنامه هر از گاهی چاپ می شد . این نشریه خیلی زود جای خودش را در بین مردم روستا باز کرد و با تشکیل شورای تحریریه نشریه از نظم و ثبات بهتری بهره مند شد . اما انتشار مطلبی محاوره ای که در آن نام یکی از مساجد را به طور عامیانه( مسجد خان : مسجد علی بن ابیطالب ) برده شده بود منجر به اعتراضات و جوسازی هایی علیه آن شد. و عده ای این نشریه را بی طرف نمی دانستند . پس از مدتی حرف و حدیث سرانجام مسئولان کانون انصار الشهدا تصمیم گرفتند برای هدایت و نظارت بر این نشریه ، خودشان وارد عمل شوند . یکی دو شماره هم به همین منوال چاپ شد ولی یکباره و پس از انتشار سی و اندی شماره چرخ انتشار این نشریه از حرکت ایستاد .

نبود امکانات ، عدم پشتیبانی صحیح ، جو فرهنگی نامناسب روستا و نیز کم تجربه بودن کادر تحریریه این نشریه از عوامل توقف انتشار آن بود .اعضای فعال در این گاهنامه ( آوای کرمجگان ) عبارت بودند از : 1- کاظم حامدی 2- مهدی رجبی 3- محسن حیدری 4- حسین عبدالهی 5- مرتضی اصغری

نسیم روستا :

اما نشریه بعدی نشریه { نسییم روستا } بود که با پشتیبانی پایگاه بسج روستا بدست مردم کرمجگان می رسید.

این نشریه شامل تاریخ کرمجگان ، اخبار روستا (تازه ها ، اجتماعی و ورزشی )، مصاحبه با افراد مهم روستا و خانواده شهدا و پیام تبریک و تسلیت بود .

تعویض فرمانده پایگاه و عدم حمایت مالی از نشریه سبب شد تا سرنوشت این نشریه هم به سرنوشت

آوای کرمجگان دچار شود.

اعضای اصلی این نشریه عبارت بودند از : محمد جواد جعفری ، مرحوم جواد کچویی و مهدی جعفری (محله ماهور) و......

 
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

وبلاگ اطلاع رسانی روستا و اخبار کرمجگان
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرمجگان و آدرس karamjegani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 199
بازدید کل : 44083
تعداد مطالب : 172
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1